KTÜ Makina Mühendisliği


KTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, 1963 yılında Makina-Elektrik Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. 1969-1970 eğitim-öğretim yılında lisans, 1980-1981 eğitim-öğretim yılında lisansüstü faaliyete başlamış olup, ülkemizin en eski üçüncü makina mühendisliği bölümü olma özelliğine sahiptir. 1982 yılında Mühendislik-Mimarlık Fakültesi altında, 2005 yılından itibaren de Mühendislik Fakültesi bünyesinde eğitim-öğretime devam etmektedir.
Bölümümüz 6800 m2 alan üzerine inşa edilmiş olup, 12500 m2 kullanım alanına sahiptir. Bölüm bünyesinde, Termodinamik, Malzeme Bilimleri, Konstrüksiyon ve İmalat, Makina Teorisi ve Dinamiği, Mekanik, Otomotiv ve Enerji anabilim dalları vardır.
Eğitim-öğretim ve bilimsel araştırmanın kalitesinin yükseltilmesine ve sürekli iyileştirilmesine yönelik olarak başlatılan akreditasyon çalışmaları sonucunda, bölümümüz MÜDEK(Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından 2008 - 2013 ve 2015 - 2020 yılları için akredite edilmiş olup, EUR-ACE Avrupa tanınırlık etiketine sahiptir.
Bölümümüzde birinci ve ikinci öğretim olmak üzere, iki lisans programı paralel olarak sürdürülmektedir. İngilizce Hazırlık Sınıfı olan birinci öğretim lisans programında derslerin %30'u İngilizce olarak verilmektedir.

KTÜ Makina Mühendisliği Bölümü, üniversitenin özgörevi ve bölümün program çıktıları ile uyumlu olarak, aşağıdaki program eğitim amaçlarını belirlemiştir. Mezuniyet sonrası birkaç yıl içinde KTÜ Makina Mühendisliği mezunları:
  • Sürekli öğrenme ve kendini yenileme anlayışı ile mesleki ve akademik kariyerlerinde gelişme gösterebilecek;
  • Mesleki konulardaki araştırma, geliştirme faaliyetlerinde ve proje uygulamalarında, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde etkin görev alabilecek, etkili iletişim kurabilecek ve disiplinlerarası takımlarda çalışabilecek;
  • Mesleki ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği içinde olabilecek, girişimci yaklaşımla yeni iş sahaları oluşturabilecek ve öncelikli alanlarda çalışmalar yaparak endüstriyel gelişmelere katkı sağlayabilecek;
  • Sosyal, çevresel ve ekonomik etkenleri ve etik değerleri gözeten çalışma anlayışı ile mesleğin gelişimine ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunacaklardır.
 Bu Program Eğitim Amaçları, eğitim-öğretim planları, mesleki stajlar, proje yarışmaları, seminerler, ders dışı faaliyetler ve kurumsal katkılar gibi mekanizmalarla desteklenmekte; işverenler, sanayi ve meslek odaları ile yapılan görüşmeler ve anketlerle sürekli değerlendirilmektedir.